Forventninger til forpagter

SejerØhuset er tænkt som det naturlige mødested for øboere, landliggere, feriegæster, sejlere og turister. Der er tale om en meget bred og måske forskelligartet målgruppe. Det stiller helt klart store krav til det koncept, der skal være for den daglige drift af sejerØhuset og dermed til den forpagter, der skal udvikle og drive huset.

Vores prioriteter
Ved udviklingen af sejerØhuset har vi lavet nogle prioriter, som vi lægger til grund for vores samarbejde med en forpagter.

SejerØhuset skal udvikles til og drives som en økonomisk sund forretning, der kan give et rimeligt afkast til forpagter, ansatte og selskabet.
For at favne både lokale, landliggere og besøgende er sejerØhuset prissat som en bistro, hvor prisniveauet gør, at man kan tillade sig at besøge stedet ofte og spontant.
SejerØhuset skal have en klar profil, der adskiller sig fra, men samtidig supplerer de nuværende spise- og oplevelsestilbud på Sejerø.
SejerØhuset skal baseres på et sæt værdier, der gør det attraktivt for et bredt publikum, og samtidig er så enkelt som muligt for at drive det som en sund forretning:
– Enkelthed – let at tilberede
– Fleksibelt i forhold til valg af råvarer
– Konkurrencedygtige priser
– Familie- og børnevenlighed
– Variation så folk kommer igen

Åbningperioder
Højsæsonen er den vigtigste med hensyn til omsætning og indtjening, men vi ønsker også, at sejerØhuset kan betjene vores målgrupper uden for højsæsonen.

Højsæsonen (15/6 til 31/8). Åbent hver dag
Forårssæson(15/3 til 15/6) Åbent i weekender samt i helligdagesperioder
Efterårssæson (1/9 til 31/12) Åbent i weekender
Der kan afholdes event og selskaber uden for åbningstider

Forpagtningsafgift
SejerØhuset skal som udgangspunkt have dækket sine basisomkostninger som leje af grund, lån i huset, forsikringer, vedligehold af bygning og abonnementer. Herefter kan der forhandles afgift afhængigt af forpagterens resultater.